måndag 20 oktober 2014

Mycket regnande idag och lika mycket problem med min nystartade blogg



Idag vaknade vi till att regnet öste ner. När vi tittade ut såg vi att trädgården låg under vatten. Usch, vi som inte har hunnit att skaffa några stövlar ännu. Stövelinköp blir högprioriterat! Men om det regnar i ett par dagar kommer vårt införskaffande att dra ut på tiden, då vi inte kan transportera oss med MCn. Får kanske kolla väderleksrapporten för att se om solen kommer tillbaka i morgon.


Ja, detta var dagens första .... det andra är hur jag ska få ordning på min nystartade blogg. Diverse info visar att jag har kompabilitetsproblem. Jag har ju Explorer 11 och det ska visst vara 9 eller 10 för att det ska gå smidigare. Men inte vågar jag göra några sådana förändringar. Datorn är nyligen genomgången av ungdomarna och om det blir fel för mig, träffar jag dem inte förrän till jul. Så hjälpen ligger långt fram i tiden.  Foton vore ju trevligt att lägga till, men trots att jag har ca 10 000 bilder på min externdisk så kan jag inte få en enda bild publicerad i denna blogg.  Regnar det i morgon ska jag försöka att kopiera in några i Picassa för att se om det går den vägen. Jag kanske inte ens har det programmet!  Det är även problem med att starta BLOGGER appen, "this app is not available in your language". Tänk om den är på thailändska? vem kan förstå det?


Men envis som man är ska det nog gå att få till en trevlig sida på sikt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Husbilen Helge