söndag 4 januari 2015

Ett nytt år 2015 välkomnas

Ja så var 2014 slut och ett nytt år 2015 har inletts. Det handlar inte om nyårslöften för vår del utan bara om ett år som vi hoppas ska erbjuda mycket av glada tillrop, härligt många resor och umgänge med familjen och i goda vänners lag. 2014 gjorde vi en fantastisk resa till Kroatien. Kanske blir det något liknande i sommar. Framtiden får utvisa vad som står på agendan. Men vi har redan shoppat nya resehandböcker för turer ut i Europa.  Det är så härligt att vara pensionär och kunna disponera sin tid utifrån egna tankar och vad hälsan medger.
Vad vi redan vet är att det blir en ny tur till Thailand i nästa vecka. Hemresan blir i början av mars, sedan är det dags att hämta ut Helge.
    
Nyårsafton började med en långpromenad i det vackra vinterlandskapet och med en titt upp i slalombackarna i Tandådalen för att konstatera att slalomåkningen fortfarande är lika populär som när Stenmark var som bäst. Även längdspåren var frekvent utnyttjade av många motionärer och även av fritidsåkare.
 
Dessa vackra vinterbilder ville vi föreviga för att ni ska få se vad fantastiskt det är
 med nysnö, lite kyla och sol i Tandådalen.  
 
Nyårsaftonen firades med våra goda grannar och en jättegod 3-rätters middag. Vi har i princip firat nyår tillsammans varje år sedan vi köpte huset 1998.  Vi hade en lugn, skön och trivsam kväll tillsammans, men även med en liten begynnande förkylning. Kanske var det därför som jag inte tog någon bild på varken mat eller grannar! 
 
Vid tolvslaget var det dags att gå ut i kylan och bevaka det vackra nyårsfirandet som alltid går av stapeln i  fjällvärlden.
 
                                  
Bilderna har jag tagit med min nya telefon. Nog trodde jag att de skulle bli bättre. Men avståndet till himlen är ju långt. Men övning ger färdighet så det hoppas jag ska gälla även mig.
 
Nu hoppas vi att 2015 blir ett bra år för alla! 
/Bengt o Ingela
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Husbilen Helge