lördag 7 mars 2015

Bankrutt

Nej, nej det är ingen fara med vår ekonomi. Flygbiljetten hem är ju redan köpt och betald. Men vi har planerat att göra en MC tur till samhället som heter just Bankrutt. Vi brukar göra en avstickare dit varje gång vi är här, för de naturvyer som erbjuds en är fantastiska.  Det finns mängder med hotell och resorter att välja mellan och det brukar inte vara svårt att få rum även om vi är många i sällskap. Vi brukar välja lite olika och denna gång blev det Baan Montra Beach Resort.

En resort i lite turkisk stil med mycket
grönt i trädgården

Efter incheckning blev det en tur in till samhället för lunch på The Beach. Denna strandrestaurang har mycket god mat och det har resulterat i att ägarna har kunnat bygga till.
Vinden ruskar runt i håret men det är bara härligt eftersom det är så varmt.

Efter en god lunch åkte vi tillbaka till resorten för att koppla av. Det blev både pooldopp, bad i havet och en drink på altanen innan vi intog vår middag på resortens restaurang.
Det är inte jag som ligger där!

Grabbarna i samspråk eller var det lektagen?

När det var dags för middag blev det en drink på vår altan.

SKÅL!

Dagen efter bestämde vi oss för att besöka templet och den stora Buddhan i Bankrutt. Det var helgdag och templett besöktes av många thailändare.
Stora Buddhan och utsikt över Bankrutt bukten.

Resortens badstrand .

Här är våra två rum vid poolen!

På vår hemväg mötte vi denna tyska husbil. Det var ett ungt par "just marriage" som var på bröllopsresa jorden runt. Munchen var deras hemmaort men hade kört via Turkiet, Iran och Mongoliet och hade nu hamnat i Thailand. De var på väg mot Singapore och Malaysia för att sedan ta en båt till USA eller Canada där husbilslivet skulle fortsätta.

Själva fortsatte vi via skogen till vår by för nu har vi inte många timmar kvar i Thailand.

Vi avslutar nu vårt bloggande i Thailand med denna bild från ett vattendrag som inte rinner så långt från vår bostad. Flyget hem går kl 11.00 på förmiddagen i morgon så vi ses o hörs först när vi kommit till Torslanda. Där väntar många nya upplevelser som vi kommer att berätta om i nya blogginlägg. I slutet av mars är det även dags att hämta ut Helge som ska med på nya äventyr!