måndag 15 januari 2018

En tur till Arguineguin

Vid våra promenader i Playa del Ingles och San Agustin har vi passat på att besöka de hotell som vi bott på en gång i tiden vid vistelse på GC.. Har de varit nedslitna, renoverade eller är den allmänna statusen bra, det var frågor som vi gärna ville ha svar på. Men så hade vi ett hotell kvar som ligger i Arguineguin och dit var det bara att ta bussen till. Vi var där 2002 med vår dotter och deras lilla kille på 1,5 år.

Bussen körde genom alla  bostadsområden så det tog en rejäl tid innan vi var framme. Vi tänkte på Chivas som var ensam hemma och var inte intresserade av att bussen körde runt i alla områden.  Men denna resa hade ju också ett annat syfte, vi ville se hur såg det ut på  "campingplatsen" som skulle stängas den 31 januari. Var det tomt eller ? Precis när vi kliver av bussen kommer en stor lastbil med en husvagn på flaket. Tyvärr hann jag aldrig att få upp paddan/telefonen! Vid den synen förstod jag att uppbrottets timma i alla fall var nära för någon.
Receptionen var stängd
Så här kan det se ut när man lämnat sin plats!
Men det började glesna mellan raderna

Vi fortsatte fram till hamnen där vi såg ett 50-tal husbilar stå uppradade efter gatan. Endast en var utlandsregistrerad, en tysk Morelo.
Trots att camparna blivit bortkörda från orten hittar husbilarna andra ställen där de kan "parkera", dvs ej ta ut bord/stolar, markiser eller annat som påminner om camping. Förbudsskylt fanns på gatan men den gällde ju camping!

Efter denna koll drog vi vidare utefter strandpromenaden
                                                            till Vings resort
för att se hur hotellet såg ut idag. Vi gick efter strandpromenaden som vi inte kan erinra oss att den fanns i början av 2000-talet. Inte nog med det,  det byggdes även en ny havspool några hundratalsmeter ifrån Sunwing.
Blir säkert jättefint när den blir färdig!

Vi traskar vidare och ser att vi närmar oss Sunwing
Det är lätt att bli förtjust i ett sånt här hotell när man är där med hela familjen. Stora fina pooler, lekplats och inomhuslokal för barnen, bar vid poolen m m för de vuxna. Hotellet har fått en uppfräschning och såg väldigt ljust, ombonat och trevligt ut. Tror inte att det fanns en solstol ledig så det var säkert fullbelagt.

Sedan fick vi springa upp till busshållplatsen för vi såg den komma, men chauffören var så snäll och väntade in oss! Totalt tog utflukten 3 timmar för oss, så Chivas var inte olycklig på oss när vi kom hem. Nu har vi också nått vårt mål att få se alla hotell som vi bott på!