torsdag 24 november 2016

Aguilas med omnejd

Innan vi lämnar Los Banos de Fortuna tar vi en kort promenad för att ev kunna hitta det gamla romerska badet. Vi frågar på hotellen men vi får endast till svar att det är på andra sidan vägen, men vi hittade ingen stig/gångväg. Kollar man på internet finns bilder utlagda som visar rester av ursprungsbadet uppe i bergen så det ska gå att hitta. Tänk vilken lycka att få komma ditupp och få se de gamla ruinerna. Återkommer vi till orten ska vi försöka att hitta det.
Däremot hittade jag denna gamla källa mitt emot Leana Termalbad

Vill man inte ta in på campingen kan man stå på denna plats i byn
                                   N 38 12 23   W 001 06 26.    Leana Termalbad

Därefter tog vi E15 ner mot Lorca och fortsatte på RM 11 till Aguilas för att besöka de olika fricampingsplatserna utefter RM 333.
Men först stannade vi till vid playa El Labrador N 37 23 42 W 001 36 13 vid Aguilas, eftersom vi tänkte besöka Mercadona på morgonen innan vi for  iväg. No service förutom soptunna.  Efter en natt där for vi vidare till
Playa La Higuerica, N 37 22 49. W 001 37 47. Där stannade vi i två dygn eftersom solen kom fram och vi fick en sån härlig dag med, faktiskt även ett dopp. Kallt ja ca 17 gr skulle jag gissa på.

Playa la Carolina ligger bara ett stenkast bort så varför inte ta en promenad dit med Chivas.
Det är härligt att äntligen få se "riktig natur" efter att ha legat still i Beni i nästan sju veckor. Visst var vi aktiva i Beni också men det blir mycket stadsmiljö man avverkar. Därför uppskattar vi nu att få köra på små vägar utefter kusten som är full med vikar där husbilar har lagt beslag på parkeringsplatserna. Undrar hur länge till denna typ av Fricamping får förekomma. Det gäller att vi alla inte skräpar ner!
                                                Var rädda om dessa miljöer!

På lördagmorgon väcks vi av en soluppgång som ger oss spring i bena. Helge blir städad och vi bestämmer oss för att fara vidare.

Vi kör tillbaka till
                                           Anibal  N 37 23 20 W 001 36 55

för att tömma och tanka upp både vatten och LPG gas. Sedan är vi klara att tillsammans med Jack och Eva köra vidare utefter kustvägen. Jack är en mästare på att hitta småbyar men rätt som det är kan vägen ta slut för oss. Då är vi oftast inne i nya pågående urbanisationer eller är det skelett?
Vi  hamnade strax söder om Mojacar!!

Vi har det fortsatt gött. Ha det