måndag 27 november 2017

Inte ens detta missade vi

Vi försöker att hitta all möjlig info om Grand Canaria och vad hittar vi. Jo, julbasarer finns också här nere. Självklart tog vi oss en promenad till Svenska Kyrkans julbasar i San Augustin. Vi tänkte att något gott skulle det väl finnas att köpa där eftersom annonsen utlovade mat, hantverk, godis och mycket annat.


Väl där möttes vi av svensk julmusik
 som påminde oss om de svenska julmarknaderna som vi brukar besöka. Skillnaden var ju bara att här var det mycket varmt och skönt.
Handarbetslotteriet - tyvärr ingen tur här!
Någon liten väska eller förkläde behövde jag inte - således inga lotter här för mig 
Bengt hittade en stol att vila sig på
Hembakat bröd - ser så gott ut att jag köpte ett vörtbröd
Janssons frestelse - nja, ah vi hoppade det
Hemgjort - jo, vi köpte både knäckebröd och hallonsylt
Verkligen svenskt enligt reklamen!
Jag gick inte lottlös därifrån - nu måste det bli en tur tillbaka till Svenska Kyrkan för att hämta ut min kaffevinst för två personer. Kommer säkert att smaka bra en mulen dag.
Både julbasar och tomte - nu känns det som om att det kan bli jul även här nere!
Glömde att vi även köpte saffransbröd som vi lagt i frysen för att tas fram till Lusse!

Vi har det mycket bra och hoppas att ni njuter av vintern som redan lamslagit en stor del av Sverige!
Ha de gött
Vi 3

2 kommentarer:

  1. Visst är Julmarknaden bättre där nere,underbart klimat därtill :-)

    Ha det gott o njut för oss med.....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, vi sparar lite, nej mycket sol o värme till er .....

      Radera

Husbilen Helge